0 מוצרים
סה"כ

פתרונות אקוסטיקה

זמן אספקה: 14 ימי עסקים בהתאם למלאי , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • אפשרות לעד 12 תשלומים ללא ריבית 
  • איסוף עצמי - אשדוד (בתיאום מראש בלבד), קניה מאובטחת ושירות לקוחות מעולה 
משלוח חינם משלוח חינם
קניה בטוחה

מידע נוסף

רוצים לדעת אילו פתרונות אקוסטיקה מתאימים לחדר שלכם? צרו עמנו קשר ונשמח לעזור

מדוע אנשים רוכשים מוצרי אקוסטיקה? ודאי ישנה סיבה טובה להשקיע במוצרים השולטים בהתנהגות האקוסטית של החדר ו"מאלפים" אותה כך שתתאים לצרכינו.

 

 

הבנה של התופעה האקוסטית מאפשרת להעריך את חשיבות הטיפול האקוסטי, במיוחד כאשר השקעתם באולפן שלכם או במערכת קול יוקרתית כדי לקבל את הסאונד האיכותי.

 

הסיבה הראשונה, הפשוטה והברורה מאליה, היא הצורך להפיק את המירב מציוד הסאונד שלנו בחדר בו נפעיל אותו. לרוב אנו משקיעים עמל רב בהרכבת אולפן, אולם קולנוע או מופע ובבחירת מיטב הציוד, מהמיקרופונים ועד לרמקולים. אולם, למרבה צער, אף לא אחד מהמכשירים הללו מופעל בסביבה האקוסטית האידיאלית אליה שאף היצרן. למעשה, כדי להשתמש במכשור בצורה האידיאלית, עלינו להבין כיצד ניתן לתמרן, “לאלף”, את גלי הקול בחדר, כך שהציוד יישמע בדיוק כפי שהתכוון היצרן. הבה וננסה לעמוד על תכונות הצליל והתנהגותו, תוך התמקדות מיוחדת בתכונות ובתופעות המתרחשות בחלל סגור, בין אם מדובר באולפן, קולנוע ביתי או אולם אופרה.

 

עובדה היא שרוב האנשים אינם ערים לתופעה המדעית של התפשטות גלי הקול. כמעט כולנו מצאנו את עצמנו פעם במקום עם אקוסטיקה גרועה, מרגע הכניסה לחדר ברור שמשהו בצליל לקוי, בין אם אלו הדים ארוכים, צליל “מרוח” ומטושטש, או  שקשה להבין את הדיבור, לפענח מה קורה בסולו וכו’. לעיתים נתקלים בתופעות חמורות בהרבה כמו הדהוד בתדר מסוים, לרוב נמוך, וכתוצאה מכך לא ניתן להאזין לבאסים בברור והצליל המתמשך ברקע מפריע ואינו מרפה.

 

כל התופעות הנ"ל מתרחשות  כיוון שקול הבוקע מהרמקול הוא בדיוק כמו אור הבוקע ממנורה בחדר או חודר דרך חלון. האור לא נע במסלול ישר מהמנורה אל העין שלנו, אלא מכסה את כל החלל הפנוי בחדר, מוחזר, מסנוור ואפילו חודר לחדרים אחרים דרך חלונות ופתחים אחרים. אותו דבר קורה עם גלי קול. הם ימלאו את החדר, בכל הכיוונים ואף יחדרו ו"יחלחלו" לחדרים אחרים דרך הרצפה, התקרה והקירות מאחר וגלי קול מסוגלים לנוע ו"לזחול" בעזרת כל חומר קשה, נוזל ואפילו דרך גז, ובדיוק כמו אור הם ישתקפו ממשטחים קשים ויוחזרו לאוזנינו אינספור פעמים בצורת הדהוד מטריד.

 

אקוסטיקה בעצם, היא הדרך בה הצליל, גלי הקול, מושפעים על ידי הסביבה ועל ידי החומרים מהן היא בנויה, מצורתם ותכונותיהם הפיזיות. מכאן נובע הצורך שלנו, כמוזיקאים ואנשי סאונד, לאקוסטיקה טובה יותר ולטיפול באותם גלי קול סוררים כך שיתנהגו כפי שאנו רוצים ויוקרנו בצורה נקייה מהרמקולים אל האוזניים ללא הכפלות, השתקפויות, הדהוד ותוספות אחרות שנובעות מהחומרים והאביזרים האחרים שבאולפן.

 

כאשר מביאים בחשבון את הפריטים ואת תכונות החדר, ניתן למנוע כשלי אקוסטיקה כגון השתקפות, הדים מרפרפים, הדהוד (REVERB), גלים עומדים וכו’.

 

השתקפויות (Reflections):

תופעה אקוסטית המתרחשת בכל סוג של חדר (ללא חשיבות לצורת החדר, גודלו וייעודו), מתארת את התנהגות הצליל כאשר הוא נתקל במשטח ישר וחלק. כפי שכבר נכתב, הצליל אינו נע בקו ישר מהמקור המפיק אותו אל האוזן, אלא שגלי הקול הנובעים מתפשטים לכל הכיוונים. כאשר הם נתקלים במכשול, כמו קיר למשל, הם מגיבים על ידי החזרת “גלי נגד” חדשים, שנדמה שנוצרו ממקור חדש ושונה לגמרי מזה של הצליל המקורי. ניתן להמשיל זאת לאור: כאשר דמות מוקרנת או אור פוגעים בשטח חלק ומבריק, הם מוחזרים אלינו בצבע אחר, בצורה שונה מעט, אך בהחלט חזקה וברורה כאילו מדובר במנורה או תמונה חדשה שאינה המקור. משטחים מחזירים מסויימים, כמו מראה, מחזירים תמונה כמעט זהה למקור, רק הפוכה ממנה. משטחים אחרים, כמו פורמייקה או מתכת מבריקה, מחזירים תמונה מטושטשת יותר, לא בדיוק באותו הצבע, אך עדיין נראה כאילו מדובר במקור חדש לגמרי. כך גם בגלי קול, במקום לקבל צליל צלול, ברור ואחיד מהמקור – המוניטור היקר שלנו – מתקבל צליל מבולבל לגמרי שאינו נובע רק מהרמקול עצמו, אלא מהחדר כולו.

 

אחת התוצאות שנגרמות כתוצאה מהשתקפות היא הד, שמתרחש כאשר צליל המשתקף בצורה ברורה מפריד את עצמו מהצליל המקורי וחוזר זמן קצר אחריו. במקרים בהם הקירות מרובי משטחים קשים וחלקים מתקבל הדהוד, Reverberation, כמו באולם גדול עם השתקפויות מרובות החוזרות בזו אחר זו ודועכות לאיטן. ניתן להשתמש שוב בגלי האור כדוגמה,דמיינו לעצמכם מבוך מראות, בו ישנן מראות מולנו וגם מאחורינו, וכך נוצר אפקט של הכפלה של החדר והדמות שלנו ההולכים וקטנים עד אינסוף.

כדי למצוא פתרון לתופעה הזו, המדע החל בשאלה פשוטה: אם התופעה מתרחשת מיד אחרי שגלי הקול באים במגע עם משטח, ובמידה שזהו משתנה קבוע (הקיר שם ולא ניתן להזיזו), מה ניתן לעשות על מנת ללכוד את גלי הקול ולעצור אותם, או להפחית את עצמתם?

התשובה היא שימוש במחיצות אוויר וחומרים אקוסטיים, במיוחד אלו שנועדו לספיגה. מוצרי ספיגה אקוסטיים הם מעין ממירי אנרגיה ש"לוכדים" את ההשתקפויות, את האנרגיה הקולית, ועל  ידי תהליך התנגדותי הופכים אותה לאנרגיית חום, מחלישים את עצמתה, ועל ידי כך מאפשרים לצלילים  להיות ברורים יותר.

 

 

שימוש בסופגים בלבד אינו כל הפתרון, כיוון שלקבלת אקוסטיקה נכונה הרכבו, הדחיסות שלו ומשתנים רבים אחרים ביצורו צריכים להעשות על ידי העקרונות ההנדסיים. המדע מספק לנו את נקודת ההתחלה והמהנדסים ב-Vicoustic מטפלים בשאר.

 

Vicoustic מציעה מבחר רב של מוצרי ספיגה אקוסטית, המאפשרים שליטה מירבית במערכת הקול, באווירה של ביצוע אקוסטי ברמה גבוהה במיוחד. מגוון הפריטים מגיעים בעיצוב חדיש ועומדים בתקנים מחמירים. מוצרים באיכות ירודה פולטים לרוב גזים רעילים בחלל הסגור וכן נמצאים בסכנת התלקחות משום שאינם עומדים בתקני שריפה מחמירים. המוצרים מבית Vicoustic עשויים מהחומרים האיכותיים ביותר ועומדים בכל תקני הבטיחות.

 

דרך נוספת לטיפול בהשתקפות היא על ידי פיזור. גם בתחום זה ל-Vicoustic הפתרון הטוב ביותר בשוק, בביצוע, מחיר וגם בעיצוב.

מוצרי פיזור פועלים על גל הקול המשתקף ומרסקים אותו לגורמים קטנים יותר. אותם גלים קטנים ומרוסקים מתפזרים בחדר, אך אינם מתערבים במקור שמגיע לאוזנינו, ובאופן זה מונעים את שיבוש האקוסטיקה.

 

כאשר מיישמים את שיטת ה"פיזור" נכונה, החדר לא “מתייבש” לחלוטין, אלא שומר על תחושת המרחב והחלל, הנחוצים בעיקר בחללי הקלטה של הרכבים אקוסטיים ובחדרי קולנוע ביתי. יחד עם זאת, כפי שרואים באילוסטרציה, הצליל נותר ממוקד ומדוייק ללא שיבושים הנובעים מהשתקפויות. בנוסף לכך, המראה החיצוני חשוב מאד לאווירה באולפן. לכן המעצבים ב-Vicoustic המציאו מגוון מוצרי פיזור בעיצוב מיוחד, הניתנים לצביעה בצבעי מים לכל גוון שהוא, כך שכל לקוח יכול להתאים ולשנות את הצבע והתאימו לאולפן, ללא פגיעה באיכות.

 

גלים מהדהדים (עומדים) Resonating Waves:

אלה בדרך כלל מתרחשים בתדרים הנמוכים ומייצגים תופעה אקוסטית של גלי קול שאורכם כממדי החדר או כמחצית מזה בפרופורציות שלהם (גלים עומדים אחרים מתרחשים במקביל לגל המקורי). גלים אלה הם רמים יותר ודועכים לאט יותר ולפיכך יוצרים בלבול רב, במיוחד כאשר לוקחים בחשבון שישנם לפחות שישה משטחים בחדר: רצפה, תקרה וארבע קירות.

 

ניתן לפתור את בעיית הגלים המהדהדים על ידי מלכודות הבאסים של Vicoustic הנראות בתמונה:

חשוב לציין שפתרון אקוסטי נכון ושלם יושג לרוב על ידי שילוב מוצרי פיזור, מוצרי ספיגה ומלכודות באסים. כדי לפשט את תהליך הבחירה והתאמת הטיפול האקוסטי הדרוש לך מבלי להעזר בשרותיו של יועץ אקוסטי, Vicoustic פיתחה מערכת פשוטה המספקת מבחר אפשרויות. על ידי הכנסת ממדי החדר ומטרתו (אולפן, קולנוע ביתי, חדר הקלטה וכו’), תקבלו מבחר אפשרויות המתאימות לתקציבים שונים:

פתרונות אקוסטיים באתר Vicoustic

 

הדים מרפרפים Flutter והד Reverb:

אלו הן השתקפויות הממשיכות להכות על משטחים מקבילים בחדר הלוך ושוב – בדיוק כמו במבוך המראות בו שתי מראות הניצבות זו מול זו, משקפות אינסוף השתקפויות הולכות וקטנות ביניהן. Reverb – הוא הד הנשמע באולמות גדולים, בכנסיות וחללים גדולים אחרים. זהו בעצם שילוב של השתקפויות שאינן נספגות כלל וקופצות מכל המשטחים בחדר סגור כמליוני כדורי פינג פונג נמרצים. כאשר הם נוצרים או משתלבים יחד נוצרת החזקה של הצליל גם לאחר שמקור הצליל חדל מלהפיק אותו. פירושו של דבר שברגע בו הקול או הצליל המקורי הולך ודועך, הוא עדיין משתקף, מופיע ונותן תשומע תחושת המשכיות ואורך מלאכותיים.
הדים מרפרפים (מנפנפים) וגם הדהוד (reverberation) גורמים לבלבול וטשטוש הצליל מקורותיו. ניתן לטפל בשניהם בעזרת מוצרי הפיזור והספיגה של Vicoustic.

אתם מוזמנים לעיין במוצרי האקוסטיקה של Vicoustic המוצגים באתר וכמובן שלכל שאלה נוספת או הצעה ניתן תמיד ליצור איתנו קשר בטלפון 03-6822917 או דרך האתר.

~​

יורדים לאילת בקרוב?
בצעו את ההזמנה לפני הגעתכם לאילת והמוצרים יחכו לכם בסניף!
בחרו מוצרים וסמנו את האפשרות של "איסוף באילת" בעגלת הקניות.
בסיום ההזמנה, מלאו את פרטי הכרטיס האשראי כאמצעי ביטחון בלבד. תשלום העסקה מתבצע באילת
* בהתאם למלאי הזמין